ORGANISATIE

 

De Vegetarische Restaurantweek is oorspronkelijk geïnitieerd door De Vegetariërsbond en Greendish (vroeger bekend als Variatie in de Keuken). Viermaal succesvol tot leven gebracht, en nu in een vernieuwde versie geadopteerd door de jaarlijks terugkerende Nationale Week Zonder Vlees. Deze campagne is het initiatief van Isabel Boerdam, oprichter van De Hippe Vegetariër. Graag stellen we de organisatie en de partners van De Vegetarische Restaurantweek even voor.

 

WIE ZIJN WIJ?

De Hippe Vegetarier
Isabel Boerdam (1990) is vegetariër sinds haar negende. In 2013 startte ze haar blog dehippevegetarier.nl dat inmiddels door 150.000 unieke bezoekers per maand wordt bezocht. Ook is Isabel auteur van het gelijknamige boek de hippe vegetariër en de Vegabijbel (verschijnt maart 2019). Isabel heeft nu haar eigen food consultancy & communicatiebureau Green Food Lab van waaruit ze bedrijven adviseert over receptontwikkeling, productontwikkeling, vegetarische trends en de communicatie daar omheen. Van 5-11 maart 2018 lanceerde Isabel de eerste Nationale Week Zonder Vlees in Nederland, die vanaf nu ieder jaar zal plaatsvinden. Op naar heel Nederland een dagje minder vlees!

 

De Vegetariërsbond
De Vegetariërsbond wil iedereen laten proeven van de geheimen van de vegetarische keuken. Zij helpen mensen en bedrijven bij hun keuze voor lekker, gezond en bewust vegetarisch eten. Dit doen zij door het geven van tips en informatie en het organiseren van evenementen waarbij geproefd kan worden van smakelijke, vleesloze gerechten.

 

Greendish
Greendish is gespecialiseerd in het begeleiden van food service professionals bij het introduceren en optimaliseren van duurzame menu’s en werkzaamheden. Hierbij focussen zij op het verlagen van de milieu-impact en is er tegelijkertijd aandacht voor het genereren van extra winst. Duurzaam, smaakvol én winstgevend. 

 

Lekker. Vegetarisch Magazine
Het magazine Lekker.Vegetarisch is het kwartaalblad over lekker vegetarisch eten. Boordevol recepten, tips, smaaktests, productbesprekingen, kookboekrecensies, restauranttips, evenementen en achtergrondartikelen. Als donateur van de Vegetariërsbond ontvang je elk kwartaal dit prachtige magazine. Een groep vrijwilligers maakt dit mooie blad onder leiding van een enthousiaste redacteur. Een smakelijker blad is er niet.

 

WIE ZIJN ONZE PARTNERS?

Bidfood
Bidfood is de online groothandel voor foodprofessionals en bedient zowel cateraars als kantines en zowel restaurants als zorginstellingen. Bidfood verbindt deze foodprofessionals met internationale en lokale versproducten én met alles wat nodig is om deze producten te bereiden en serveren. Persoonlijke aandacht, eenvoudig bestellen en tot in de keuken bezorgd; service anno nu!

 

 

Bonduelle Food Service
Smaak, kleur en textuur kenmerken een gerecht. Groente vervult hierbij een belangrijke rol. Bonduelle wil chefs ondersteunen om het beste uit groente te halen en groente te gebruiken naar haar volle potentie. Kies voor vers, vries-vers of conserven op het juiste moment. Denk aan de gelegenheid, personele inzet, marge en maak de juiste keuze! Want: Chef’s halen meer uit groente met Bonduelle!

 

 

BookDinners 
BookDinners is hét sociale restaurantplatform van Nederland. Dit is de place-to-be om restaurants op elk moment van de dag te vinden en te reserveren. BookDinners adviseert per persoon de best passende restaurants en maakt het makkelijk om deze restaurants op te slaan in een ‘’favorieten’’-lijst en te delen met vrienden.

 

 

Buitenhuis
Sinds 1960 is Buitenhuis in de Out-of-Home markt met afstand marktleider. Hun uitgebreide en excellente assortiment fingerfoods is beschikbaar in alle denkbare varianten: van smakelijke kaashapjes tot verrassende groentehapjes. Bijzonder succesvol is Buitenhuis ook met haar slimme mixverpakkingen: de hapjes zijn in grootte exact op elkaar afgestemd, zodat met één bereidingstijd het perfecte eindresultaat wordt gerealiseerd.

 

 

Chef Thor 
Chef Thor maakt diverse vega & vegan bitterballen met smaken die verrassen zoals Thaise cocoscurry met erwtjes en bieslook, Mexicaanse zwarte bonen met geroosterde chili pepers of bladspinazie met Hollandse blauwaderkaas. De oer-Hollandse bitterbal, maar dan met smaken uit de hele wereld. Net iets anders én zonder vlees, smaakversterkers en kunstmatige smaak- en kleurstoffen. Helemaal van nu!

 

 

Dutch Cuisine
Dutch Cuisine zet de rijke Nederlandse keuken en eetcultuur nationaal en internationaal op de kaart én geeft een nieuwe, trotse kijk op onze eetcultuur. Zij willen duurzaam, lekker en gezond eten gemakkelijker en aantrekkelijker maken en de verduurzaming van voedselconsumptie versnellen. Waarom? Omdat het goed is voor onze economie en planeet!

 

 


Horecava

Horecava is de vakbeurs voor horecaprofessionals uit de foodservice industrie. Deze innovatieve en inspirerende vakbeurs ontvangt dit jaar voor de 63e keer ruim 66.000 horecaprofessionals die op zoek zijn naar branche-ontwikkelingen, nieuwe producten en diensten en de laatste trends op het gebied van food. 

 

 

Koninklijke Horeca Nederland     
KHN (Koninklijke Horeca Nederland) is dé branchevereniging voor de horeca. Wij vertegenwoordigen 20.000 horecaondernemers met ruim een kwart miljoen medewerkers. Als KHN streven we de beste gastvrijheid na, zodat horecaondernemers een inspirerende omgeving kunnen bieden, waar gasten unieke ervaringen en waardevolle momenten kunnen beleven. Samen met 244 afdelingsbesturen bestaande uit horecaondernemers, maakt KHN zich sterk voor een professionele en vooral toekomstbestendige horeca.

 

 

Sligro
Sligro is de groothandel voor foodprofessionals die lekker, goed en eerlijk eten belangrijk vinden. Met een landelijk netwerk van 50 vestigingen en 8 bezorgcentra bedienen zij o.a. horeca, cateraars en bedrijfsrestaurants. Zij bieden concrete handvatten door verantwoordelijke voedingskeuzes eenvoudig, toegankelijk en bereikbaar te maken. Altijd met aandacht voor gezondheid, dierenwelzijn, natuurbehoud en eerlijke handel. 

 

 

Unilever Food Solutions 
Unilever Food Solutions helpt chef-koks en cateringbedrijven wereldwijd met het bereiden van smakelijke, voedzame maaltijden en bij het inspelen op de veranderende behoeftes van hun klanten. Zij werken samen met een grote diversiteit aan bedrijven om zodoende verrassende inspiratie voor menu’s en ingrediënten aan te bieden die tijdwinst opleveren, maar tegelijkertijd ook kwalitatief, smaakvol en duurzaam zijn.